Vorstschade zorgt voor problemen met leidingen

Elk jaar opnieuw worden talloze gezinnen geconfronteerd met vorstschade aan waterleidingen. Er zijn enkele simpele tips om grote schade te voorkomen. Waterleidingen die zich buiten bevinden of in onverwarmde delen van de woning, kunt u beschermen tegen vorstschade door de leidingen af te sluiten van de watertoevoer en ze te laten leeglopen. Als het om vitale leidingen gaat, kunt u deze ook voorzien van isolatiemateriaal, dat in verschillende bouwmarkten terug te vinden is.

De schade die de vorst heeft aangericht is pas merkbaar wanneer het begint te dooien en de omgevingstemperatuur boven het vriespunt komt. Het bevroren water komt vrij en indien er lekken zijn ontstaan in de leiding zal dit nu zichtbaar worden. Op dat moment is het aan te raden snel contact op te nemen met een loodgieter. Deze kan voor u de schade opmeten en maatregelen treffen.

Voor het zoeken naar een loodgieter, bent u bij 0800 Loodgieter aan het juist adres.

0800 Loodgieter

0800 Loodgieter is een netwerk van gerenommeerde bedrijven, die gevestigd zijn in heel Nederland. Deze bedrijven hebben als doel u te helpen met alle loodgietersproblemen. Bij het aansluiten van nieuwe leidingen en/of repareren van lekkages kunt u rekenen op de experts van 0800 Loodgieter. Ga zelf niet aan de slag met het repareren van leidingen, dit kan het probleem alleen maar vergroten. Schakel een erkend loodgietersbedrijf in, dat uw problemen zo kan verhelpen. Een loodgieter kan voor u de juiste isolatiematerialen leveren, en deze aanbrengen op uw leidingen. Zo bent u ervan verzekerd dat op de strenge winterdagen uw leidingen goed beschermd zijn. Ook als u geen tijd heeft door de week, en liever ’s avonds of in de weekend wilt bellen, kan dat. De loodgieters van 0800 Loodgieter staan 24 uur en 7 dagen per week voor u klaar.

Bel ons gratis: 0800 5663443

Hulp nodig in uw Provincie?

Overal in Nederland vindt u een loodgieter dichtbij. Klik op uw provincie of bel naar 0800 Loodgieter en maak direct een afspraak met uw vakman.

Groningen Friesland Drenthe Noord Holland Flevoland Overijssel Gelderland Utrecht Zuid Holland Zeeland Noord Brabant Limburg

Heeft u suggesties voor deze site? Laat het ons weten.